میکروب های زبان نشانه‌ای برای سلامت قلب هستند

مطابق با تحقیقات جدید که توسط پژوهشگرانی از دانشگاه طب چینی انجام شده است ، نوع میکروب و میکروارگانیسم های موجود در زبان می‌توانند به غربالگری و تشخیص نارسایی قلب کمک کنند. زبان افراد مبتلا به ناراحتی مزمن قلبی با زبان فراد سالم کاملا متفاوت است . زبان‌ در حالت طبیعی قرمز کمرنگ است و روکشی به رنگ سفید مات آن را فرا گرفته است در حالی که زبان افراد مبتلا به نارسایی قلب با روکش زرد رنگ و قرمزتر پوشیده شده است و با پیشرفت بیماری ، ظاهر آن نیز تغییر می‌کند. مطالعات نشان داده است که ترکیب ، کمیت و غالبیت باکتری های روی پوشش زبان بین بیماران مبتلا به نارسایی قلبی و افراد سالم وضعیتی متفاوت دارد .

 

https://ojdanesh.com/1399/10516/میکروب-های-زبان-و-سلامت-قلب/

 

بر اساس تحقیقات پیشین میکروارگانیسم های موجود در پوشش زبان می‌توانند بیماران مبتلا به سرطان لوزالمعده را هم از افراد سالم متمایز کنند.نویسندگان این تحقیق این موضوع را به عنوان یک نشانگر اولیه برای تشخیص سرطان لوزالمعده پیشنهاد کردند و از آنجا که باکتری‌های خاص با ایمنی در ارتباط هستند ، پیشنهاد کردند که عدم تعادل میکروبی می‌تواند التهاب و بیماری را تحریک کند که التهاب و پاسخ ایمنی نیز در نارسایی قلب نقش دارد 

بخوانید : سلول‌های سرطانی پناهگاه امن باکتری

این پژوهش به بررسی ترکیب میکروبیوم زبان در افراد مبتلا به نارسایی مزمن قلبی و بدون مشکل قلبی نیز پرداخته است. در این مطالعه 42 بیمار در بیمارستان با نارسایی مزمن قلبی و 28 فرد سالم کنترل شدند. هیچ یک از شرکت کنندگان مبتلا به بیماری‌های دهانی نبودند که دچار عفونت دستگاه تنفسی فوقانی شده بودند و از آنتی بیوتیک ها و سرکوب کننده‌های سیستم ایمنی استفاده کرده بودند .

پژوهشگران برای شناسایی باکتری‌های موجود در نمونه‌ها از تکنیکی به نام توالی ژن 16S rRNA استفاده شد. آنان دریافتند که افراد مبتلا به نارسایی قلبی انواع مختلفی از میکروارگانیسم ها را در پوشش زبان خود دارند که در زبان افراد سالم نیز همین میکروب ها حضور دارند. از نظر میزان باکتری‌ها بین دو گروه همپوشانی وجود ندارد. در سطح جنس پنج دسته از باکتری های بیماران نارسایی قلب را از افراد سالم با ناحیه زیر منحنی (AUC) 0.84 (در حالی که 1.0 یک پیش بینی 100٪ دقیق و 0.5 مورد یک یافته تصادفی است) تشخیص دادند.علاوه براین ، در سطح Eubacterium و Solobacterium با نارسایی قلبی به طور فزاینده پیشرفت روندی نزولی داشت.

به گفته‌ پژوهشگر این مطالعه ” اگرچه تحقیقات بیشتری مورد نیاز است ، اما نتایج به دست آمده نشان می‌دهد میکروب های روی زبان که به راحتی قابل دستیابی هستند ، می‌توانند ابزاری برای غربالگری در مقیاسی گسترده‌تر ، تشخیص و پایش بلند مدت از نارسایی قلبی کمک کنند.”

• نشر این متن باذکر منبع با استفاده از عنوان زیر بلامانع است:
گردآوری شده توسط پروژه سرای اوج دانش” https://ojdanes.com ”
برای اطلاع از خبر های علمی روز ، در کانال تلگرامی ما عضو  شوید.Logopit 1589375360528

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *