جستجو مقالات دسترسی آزاد در الزویر(Elsevier)

انتشارات الزویر ۵۶ مجله علمی دسترسی آزاد (Open Access Journal Directory) را در اختیار محققین قرار می‌دهد همچنین به نویسندگان اجازه‌ی انتشار مقاله را به صورت دسترسی‌آزاد می‌دهد . هم اکنون بیش از ۹۰ مجله از انتشارات الزویر (Elsevier) حاوی مقالات دسترسی‌آزاد هستند.

در این مقاله روش‌هایی برای تشخیص و دسترسی به مقالات دسترسی‌آزاد الزویر ارائه می‌گردد .

▪︎ مشاهده لیست مجلات دسترسی آزاد الزویر :

در صفحه اصلی ساینس‌دایرکت با کلیک بر روی راهنمای مجلات دسترسی‌آزاد (Open Access Journal Directory) می‌توانید به لیست مجلات دسترسی‌آزاد الزویر برسید.

▪︎ یافتن مجلاتی که حاوی مقالات دسترسی آزاد هستند :

برای مشاهده ژورنال‌هایی که حاوی مقالات دسترسی آزاد هستند ، در صفحه اصلی ساینس‌دایرکت بر روی مشاهده همه نشریات حاوی محتوای دسترسی-آزاد (View all publications with Open Access articles) کلیک کنید.

▪︎مشاهده لیست نتایج جستجو :

در لیست نتایج جستجوی ساینس‌دایرکت در کنار مقالاتی که دسترسی‌آزاد هستند آیکون Open Access وجود دارد.

▪︎ محدود کردن نتایج به مقالات دسترسی آزاد :

در جستجوی پیشرفته ساینس‌دایرکت ، با فعال کردن تیک مقالات دسترسی‌آزاد (Open Access Article) ، نتایج جستجوی خو را به مقالات دسترسیِ آزاد محدود کنید .

▪︎ تشخیص دسترسی آزاد و یا پولی بودن مقاله ای که در حال مطالعه هستید :

زیر عنوان و نام نویسنده مقالات دسترسی آزاد، ایکون دسترسی‌آزاد (Open Access) برنگ نارنجی وجود دارد که نمایانگر رایگان بودن مقاله می‌باشد.

▪︎مشاهده مقالات دسترسی آزاد در یک مجله

انتشارات الزیور علاوه بر مجلات کاملا دسترسی‌آزاد ، انتشار مقاله به صورت دسترسی‌آزاد را در اختیار نویسندگان قرار می‌دهد. برای آنکه بدانیم مجله‌ای حاوی این مقالات هست یا خیر کافیست در صفحه پروفایل مجله عبارت Support Open Access با رنگ نارنجی را بیابید.

 

الزویر (Elsevier) چیست؟

الزویر یکی از ارائه‌دهندگان پیشروی راهکارهای اطلاعاتی است که سعی در افزایش عملکرد متخصصان حوزه‌های مختلف علمی ، پزشکی و فناوری دارد . تسهیلاتی را فراهم می‌آورد تا متخصصان ذیل بتوانند تصمیمات بهتری اتخاذ کنند تا مراقبت‌های بهتری را از بیماران به عمل آورند و گاهی حتی اکتشافات پیش‌گامانه‌ای را ایجاد کنند که این پیشرفت‌ها بتواند مرزهای دانش را جابه‌جا کند و موجبات پیشرفت بشر را فراهم آورد.

الزویر راهکارهای دیجیتال مبتنی بر وب را ارائه می‌دهد که از میان‎‌‍ آن‌ها می‌توان به تعدادی از نام‌های معروف مانند « SicenceDirect»، « Scopus»، و «ClinicalKey» و «Elsevier Research Intelligence» اشاره کرد.این شرکت حدود ۲،۲۰۰ ژورنال، شامل عناوینی هم‌چون «The Lacent» و «Cell»، و بیش از ۲۵،۰۰۰ عنوان کتاب را منتشر می‌سازد . شرکت الزویر یکی از توابع گروه شرکت‌های «Reed Elsivier Group PLC» است که یکی از شرکت‌های پیشگام جهان در ارائه‌ی راهکارهای اطلاعاتی حرفه‌ای در بخش‌های علوم ، پزشکی ، حقوق ، ریسک و کسب‌وکار است .

 

https://ojdanesh.com/1398/8356/جستجو-مقالات-دسترسی-آزاد-در-الزویر-/Elsevier

مقاله چاپ شده گالیله توسط Elsevier

 


 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *