طراحی جلد کتاب

طراحی جلد کتاب | تا به حال فکر کرده‌اید که چرا برخی از کتاب‌ها به محض رویت، نظر مخاطب را  را جذب می‌کند و برخی دیگر سال‌ها در ویترین کتاب فروش‌ها خاک می‌خورد؟

طراحی جلد کتاب مهمترین رکن تعامل اولیه با مخاطب است و هرچه شفاف‌سازی در این زمینه بهتر باشد نتیجه ایجاد شده قابل قبول‌تر خواهد بود.

سفارش طراحی جلد کتاب به کادر طراحان مجرب و حرفه ای آنلاین سپار اوج دانش:

طراحی جلد کتاب 3

آنلاین سپار اوج دانش با دارا بودن کادر طراحان مجرب و حرفه ای آماده ی پذیرش سفارش، طراحی جلد کتاب شما عزیزان می باشد.می توانید سفارش طراحی جلد کتاب خود را با یکی از روش های مذکور ثبت نمایید.

طراحی جلد کتاب

مراحل طراحی جلد کتاب

یک طراح موفق به طور کلی می‌بایست قسمت‌‌های مهم کتاب را مطالعه نماید تا مشخص شود که‌ایده مناسب برای طرح جلد کدام است. بنابراین ارتباط با نویسنده کتاب به طور کلی می‌تواند نقش مهمی در نتیجه نهایی داشته باشد.

  • عنوان کتاب: اولین گام مهم در طراحی جلد کتاب جایگذاری المان‌‌های روی جلد است.
  • عنوان کتاب می‌بایست در نیمه بالایی کتاب قرار بگیرد باعث می شود تا  کتاب در ویترین کتاب فروشی به طور واضح دیده می‌شود و مشخص می‌شود که موضوع کلی کتاب درچه حوزه ای می باشد.
  • فونت و رنگ جلد: مورد بعدی فونتی است که می‌بایست استفاده شود، فونت به کار رفته می‌بایست واضح باشد بنابراین انتخاب رنگ مناسب برای فونت بسیار عالی است.
  • همینطور نیاز است که سلیقه طراح و موضوع کتاب در انتخاب فونت به طور دقیق به کار گرفته شود.
  • سوتیتر: موضوع دیگری که در طراحی جلد کتاب نیاز به دقت است سوتیتر است، سوتیتر به توضیحی گفته می‌شود که در مورد عنوان و همینطور موضوع کتاب لحاظ می‌شود و عموماً پس از تیتر اعمال می‌شود.
  • این گزینه می‌بایست در راستای عنوان انتخاب شود و چه خوب است که طراح بتواند سوتیتر را به صورت مکمل در نظر بگیرد.
  • نام نویسنده: نیاز است که بر روی جلد کتاب از کلمه نویسنده یا گردآوری‌کننده استفاده شود که گا‌ها مترجم کتاب نیز اعمال می‌شود که می‌بایست بر اساس اهمیت کتاب در فاصله‌ای مشخص از عنوان چاپ شود .
  • لوگوی ناشر: نام ناشر از‌ بخش ‌های بسیار مهم در طراحی جلد کتاب است که می‌تواند به همراه آرم و یا بدون آرم اعمال شود، البته گا‌ها فقط آرم چاپ می‌شود. استفاده از نام ناشر سبب ارتباط بهتر مخاطب با کتاب می‌شود
  • رنگ جلد کتاب: در مورد رنگ به کار رفته بر روی طراحی جلد کتاب می‌تواند رویکرد‌های مختلفی را در نظر گرفت. رنگ می‌تواند به صورت یک دست با بقیه قسمت‌‌های کتاب انتخاب شود یا می‌تواند از رنگی کاملاً مجزا استفاده نمود.
  • تصاویر در جلد: در صورتی که موضوع کتاب عمومی یا public باشد استفاده از تصاویر و عکس‌‌ها می‌تواند بر روی جلد یک انتخاب هوشمندانه باشد در صورتی که کتاب در لیست کتب غیر پابلیک قرار دارد،
  • اشکال و فرم‌‌ها انتخابهای بهتری هستند. در طراحی جلد کتاب انتخاب تصویر درست بر روی جلد بسیار مهم است در جلب توجه کاربر تأثیر‌گذار است.
  • در واقع انتخاب المان‌‌های درست سبب می‌شود که یک مسیر جهت دار ایجاد شود این موضوع از دید روانشناسان نیز مورد تأیید قرار گرفته است و سبب می‌شود کاربر رغبت بیشتری برای بازدید‌بخش ‌های داخلی کتاب داشته باشد.
  • به طور کلی وقتی صحبت از پشت جلد می‌شود، تبلیغات اهمیت زیادی دارد عموماً پشت جلد برای تبلیغات استفاده می‌شود دست طراح بازتر است و به طور کلی ورود سلیقه در پشت جلد بیشتر از جلوی جلد است.
  • اگر دقت کرده باشید که در بیشتر کتابها طراحی پشت و جلوی جلد به صورت یکدست صورت می‌گیرد و گا‌ها رنگ روی جلد و همینطور عناصر و المانهایی که در‌بخش جلوی جلد به کار رفته است در پشت جلد دنبال می‌شود .
  •  این موضوع می‌تواند به طراحی جلد کتاب ساختاریافته کمک کند.
  • در نظر داشته باشید که اگر طرح جلد کتاب ارتباط درستی با خواننده ایجاد نماید بیش از 90 درصد دیده شده است که خواننده تصمیم به خواندن کتاب خواهد گرفت.

معیار های سفارش طراحی جلد کتاب

طراحی جلد کتاب4

جهت سفارش طراحی جلد کتاب با ما تماس بگیرید.

در سفارش طراحی جلد کتاب می‌بایست به نام کتاب به همراه عنوان نویسنده و همینطور نام ناشر و تعداد چاپ  توجه داشت, اطلاعات می‌بایست جانمایی درستی داشته باشد که خواننده بتواند در زمان انتخاب کتاب تصمیم‌گیری درستی داشته باشد.

سفارش طراحی جلد کتاب می‌بایست طبق سلیقه کاربر با رعایت اصول استاندارد صورت بگیرد به طوری که هر‌بخش در فضای مخصوص به خود اعمال شود.

صفحه آرایی جلد کتاب

بهتر است در ابتدا با مفهوم صفحه آرایی آشنا شوید. صفحه آرایی به این صورت است که مجموعه‌ای از اطلاعات به طور دقیق تنظیم و عرضه شود، تصویر در مکان مشخص قرار بگیرد و در یک سطح یا فضا به صورت از پیش مشخص شده واقع شود.

هدفی که در این مسیر دیده می‌شود به این صورت است که اطلاعات به بهترین و ساده‌ترین شکل ممکن منتقل شود. نیاز است که مخاطب به طور دقیق متوجه شود و اشتیاق در وی ایجاد شود.

در صفحه آرایی جلد کتاب انواع عکس‌‌ها و طرح و جدول به صورت متن منظور می‌شود در واقع همه اطلاعاتی که وارد می‌شود یا از جنس متن هستند یا در قالب تصویر اعمال می‌شود..

  • تنوع
  • قیمت های مناسب و معقول
  • سرعت در وقت
  • کیفیت بسیار بالا
  • پشتیبانی صد در صدی

پذیرش سفارش انجام پروژه در هر حوزه ای و انجام آن توسط متخصص مربوطه در آن حوزه

اوج دانش هیچ گاه پروژه ی آماده ای از قبل را به شما عزیزان تحویل نمی دهد بلکه مطابق سفارش شما به کادر مجرب مربوط به حوزه پروژه ی شما کار را انجام می دهند و تحویل شما عزیزان می دهد

انجام پروژه ی شما حتما شامل تخفیفاتی خواهد شد که کارشناسان ما در هزینه ها می گنجانند و به شما تخفیفی را می دهند.

انجام پروژه همگی با هزینه های معقول به عهده گرفته می شود.

اوج دانش با داشتن کارشناسان مجرب و متخصصین با سابقه همیشه پروژه های شما عزیزان را با سرعت بالایی انجام می دهند و با کیفیت بالا ارائه می دهند.

همچنین اوج دانش همیشه بعد از تحویل پروژه به شما پشتیبانی را به طور کامل و صد در صدی ارائه می دهد حتی پشتیبانی آنلاین نیز در سایت آماده ی خدمات به شما است.

اوج دانش براس سادگی ثبت و راحتی شما عزیزان چهار طریق مختلف برای ثبت سفارش گزاشته است که شما به راحتی از هر راهی که خواستید ثبت سفارش کنید.

ثبت سفارش در تلگرام ، واتساپ ، سروش ، فرم سایت

برای سفارش از هر راهی بر روی یکی از دکمه های زیر کلیک کنید

سفارش انواع طراحی جلد کتاب

برای دریافت مشاوره اختصاصی طراحی جلد کتاب در آنلاین سپار اوج دانش شماره تماس خود را وارد نمایید و یا از طریق فرم درخواست مشاوره اطلاعات مربوط به کتابتان را ارسال کنید.