نگارش مارکتینگ پلن

نوشتن مارکتینگ پلن | برای اینکه مقصد و هدف کسب و کار خود و همین طور نحوه تحقق آن را مشخص کنید، به نگارش مارکتینگ پلن نیاز دارید.

این ابزار مهم به شما اطمینان می دهد که کسب و کارتان در راستای بازارهای هدف فعالیت می کند و در عین حال نگارش مارکتینگ پلن اشتباهات و مشکلات را پیش بینی کرده و مانع از انجام آن ها می شود.

نوشتن مارکتینگ پلن با اوج دانش:

برای نوشتن مارکتینگ پلن موفق به متخصصان ممتازی که تمامی اطلاعات لازم را داشته باشد نیاز دارید, اوج دانش برای کمک و موفقیت شما درکسب وکارتان، متخصصان ممتازی را گرد هم آورده که می توانند پاسخگوی نیاز شما باشند.

می توانید با راههایی که در سایت موجود است سفارش خود را ثبت نمایید و همچنین در پیامرسان ها می توانید از مشاوران ما راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

نوشتن مارکتینگ پلن | نگارش مارکتینگ پلن

نکات نگارش مارکتینگ پلن

برای نوشتن مارکتینگ پلن سندها، تئوری ها و متدهای مختلفی ارائه شده است؛ ولی تقریبا همه آن ها از یک اصل برخوردارند. در ابتدا یک سری بحث های اداری مطرح می‌شود که در جایگاه خود مهم است، اما اولین بخش اصلی، بخش مشتریان هدف است.

یعنی اینکه شما مشتریان هدف خود را مشخص کنید. اگر کسی به دنبال این است که، من همه چیز را به همه کس می‌فروشم، مطمئنا موفق نخواهد بود، چون مارکتینگ امروزه یعنی تمرکز، همه چیز بر اساس تمرکز است. شما باید دقیقا بدانید، به کدام بخش از مشتریان، چه خدمتی را، برای ایجاد چه نوع ارزشی می‌خواهید، ارائه دهید.

بازار هدف بر اساس بخش بندی بازار تعیین می‌شود. یعنی شما باید، در آن معیاری که می‌خواهید مارکت خود را بخش بندی کنید، بسیار خلاق باشید. مثلاً بر اساس سن و سال، سبک زندگی، میزان درامد، منطقه جغرافیایی و… می‌توان بخش بندی کرد.

حتی معیارهایی مثل، میزان آمادگی خرید مشتری، بسیار بحث مهمی است. در مورد معیاری که بر اساس آن بتوانید، بیزینس خود را بخش بندی کنید، بیشتر فکر کنید.

بحث دیگر مورد USP است. اینکه پیشنهاد فروش منحصر به فرد شما چیست و شما چه چیزی را به فروش می رسانید و این فروش چه ارزش خاص منحصر به فردی را، برای مشتری شما دارد.

خیلی از اوقات در ذهن شما، افکار پراکنده ای وجود دارد، اما اگر این موضوع روشن شود، خیلی موارد دیگری به ذهن می رسد و نهایتا شما می‌توانید درک کنید که، در این بازار چگونه باید جهت‌گیری کنید و حرکت نمایید، که بتوانید بیشتر موفق باشید.

نحوه نوشتن مارکتینگ پلن

 ۱: آنالیز وضعیت کسب‌وکارتان:

سعی کنید از وضعیت فعلی کسب‌وکارتان اطلاعاتی کسب کنید و با توجه رشد کسب‌وکارهای مشابه در سایر نقاط جهان، پیشرفت احتمالی ماه‌های آینده را در نوشتن مارکتینگ پلن تخمین بزنید.

۲: مشتریانتان را هدف بگیرید:

تنها چیزی که لازم است، این است که شما یک شرح بند به بند درباره مشتریان هدفتان بنویسید.
اگر قصد دارید آن‌ها را بازاریابی کنید، سعی کنید به‌صورت پیش‌فرض، یک پروفایل از نمونه آن‌ها بسازید که شامل اطلاعات دموگرافیک (سن، جنیست و غیره) و همه مؤلفه‌های مهم شخصیتی آن‌ها باشد.

۳: اهداف:

در یک صفحه، اهدافتان را از اجرای بازاریابی در طی ۱ سال آینده بنویسید. نکته مهم این است که اهدافتان را قابل‌اندازه‌گیری و واقع‌گرایانه بنویسید تا بتوان آن را مورد ارزیابی قرار داد.

۴: استراتژی‌ها و تاکتیک‌ها:

این بخش، زمان و انرژی قابل‌توجهی از شما خواهد گرفت، زیرا می‌بایست در این بخش، بسته به اهدافی که تعیین کرده‌اید، برای دستیابی برنامه‌ریزی کنید. درواقع می‌بایست متناظر با هر هدف، یک استراتژی مؤثر و کارآمد و ترجیحاً یک راهکار ثانویه بنویسید.

۵: بودجه‌بندی دقیق:

این بخش شامل ریز کردن هزینه‌هایی می‌شود که شما می‌بایست به ازای دستیابی به اهداف، صرف کنید.

  • تنوع
  • قیمت های مناسب و معقول
  • سرعت در وقت
  • کیفیت بسیار بالا
  • پشتیبانی صد در صدی

پذیرش سفارش انجام پروژه در هر حوزه ای و انجام آن توسط متخصص مربوطه در آن حوزه

اوج دانش هیچ گاه پروژه ی آماده ای از قبل را به شما عزیزان تحویل نمی دهد بلکه مطابق سفارش شما به کادر مجرب مربوط به حوزه پروژه ی شما کار را انجام می دهند و تحویل شما عزیزان می دهد

انجام پروژه ی شما حتما شامل تخفیفاتی خواهد شد که کارشناسان ما در هزینه ها می گنجانند و به شما تخفیفی را می دهند.

انجام پروژه همگی با هزینه های معقول به عهده گرفته می شود.

اوج دانش با داشتن کارشناسان مجرب و متخصصین با سابقه همیشه پروژه های شما عزیزان را با سرعت بالایی انجام می دهند و با کیفیت بالا ارائه می دهند.

همچنین اوج دانش همیشه بعد از تحویل پروژه به شما پشتیبانی را به طور کامل و صد در صدی ارائه می دهد حتی پشتیبانی آنلاین نیز در سایت آماده ی خدمات به شما است.

اوج دانش براس سادگی ثبت و راحتی شما عزیزان چهار طریق مختلف برای ثبت سفارش گزاشته است که شما به راحتی از هر راهی که خواستید ثبت سفارش کنید.

ثبت سفارش در تلگرام ، واتساپ ، سروش ، فرم سایت

برای سفارش از هر راهی بر روی یکی از دکمه های زیر کلیک کنید