تکنیک جدید در پر کردن و از بین بردن فتق دیسک بین مهره ها

راهکاری نوین برای از بین بردن فتق  مهره‌های کمر پس از تشخیص اولیه که تنها 5 تا 10 دقیقه طول می‌کشد . فتق دیسک ها برای افراد دردناک و ناتوان کننده و همچنین یک تهدید برای سلامتی است . با این حال تکنیک نوین ممکن است مؤثرتر از روش‌های پیشین در گذشته باشد .

 

https://ojdanesh.com/?p=9187&preview=trueپر کردن و از بین بردن فتق دیسک بین مهره

 

در بین هر یک از مهره های ما یک دیسک نخاعی متشکل از یک قسمت بیرونی لاستیکی حلقه مانند و یک بخش ژله‌ای به نام هسته تشکیل شده است. فتق  دیسک بین مهره ای هنگامی اتفاق می‌افتند که پارگی در ناحیه حلقوی به بعضی از هسته ها اجازه خروج و برآمدگی اعصاب مجاور را می‌دهد و باعث تحریک آن‌ها می‌شود.

درمان‌های جراحی معمولاً شامل از بین بردن هسته بیرون زده و سپس متصل کردن پارگی در ناحیه حلقوی – ترک دیسک “از بین رفته” – یا دوباره پر کردن دیسک با ماده جایگزینی است ، که ممکن است در نهایت نیز از طریق سوراخ unatched خارج شود.

دانشمندان دانشگاه کورنل ، روشی را طراحی کردند که دوباره پر کردن را با پچینگ ترکیب می‌کند. این عمل پس از یک دیسککتومی انجام می‌شود که این یک فرایند استاندارد برای از بین بردن هسته‌ای است که به بیرون درز می‌کند.

تکنیک درمانی فتق دیسک مهره ها

در ابتدا ، یک ژل حاوی اسید هیالورونیک به دیسک تزریق می‌شود ، که اساساً آن را دوباره احیا می کند. در مرحله بعد ، تزریق ژل کلاژن یا ریبوفلاوین بر روی سطح پارگی در ناحیه حلقوی انجام می‌شود. هنگامی که آن ژل متعاقباً در معرض یک منبع نور با شدت زیاد قرار گیرد ، ریبوفلاوین فوتو اکتیو فعال می شود. این باعث می‌شود که الیاف کلاژن به یکدیگر متصل شوند و یک لکه محکم تشکیل دهند. با گذشت زمان ، سلول‌های اطراف حلقوی اطراف به آن پشته مهاجرت می کنند و به تدریج آن را با بافت بیولوژیکی طبیعی جایگزین می‌کنند.

بر اساس این گزارش ، پس از اولین ساعت تشخیص فتق دیسک‌ تنها 5 تا 10 دقیقه برای درمان طول می‌کشد . این تکنیک در حال حاضر با موفقیت بر روی نمونه‌ی جانوی گوسفند آزمایش شده است.

راهکار نوین درمانی ، یک اتفاق جدید و یک رویکرد کاملاً متفاوت برای درمان افراد مبتلا به فتق دیسک است. اکنون گزینه‌ای جدید برای افراد به غیر از راه رفتن با سوراخ بزرگی در دیسک بین مهره ای آن‌ها و امید به اینکه دوباره دچار فتق شدن نشوند یا به ادامه دژنراسیون بپردازیم داریم .

 

• کپی برداری از این نوشته فقط با استفاده از عبارت زیر به عنوان مرجع بلامانع می باشد: “نوشته شده توسط پروژه سرا اوج دانش؛ https://OjDanesh.com “
• جهت برخورداری از اخبار علمی روز، در کانال تلگرامی ما عضو شود:
https://t.me/MBlogy

 


 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *