تولید انسولین با کمک لوزالمعده مصنوعی


فناوری لوزالمعده مصنوعی یک مخزن اکسیژن قابل تجدیدپذیر است که برای تولید بهتر انسولین در بدن کاربرد دارد . این دستگاه هوا ساخته شده زیر پوست کاشته می‌شود و یک درگاه خارجی نیز اجازه می‌دهد تا مخزن اکسیژن آن دوباره پر شود .

 

https://ojdanesh.com/1398/8773/تولید-انسولین-با-لوزالمعده-مصنوعی/

 

افرادی که به دیابت‌نوع1 مبتلا هستند با برخی از دردسرهای روزانه ، مانند آزمایش قند خون از انگشت و تزریق انسولین مواجه هستند. اکنون یک شرکت زیست پزشکی اعلام کرده است که به زودی با کاشت نمونه اولیه لوزالمعده مصنوعی به زودی ممکن است دیگر نیازی به این اقدامات نباشد.

 

فناوری Beta-02 در ساخت لوزالمعده مصنوعی

 

با استفاده از Beta-O2 Technologies نوعی دستگاه تیتانیوم توسعه یافته است که به طور خلاصه به Banc مصنوعی ، Bio-مصنوعی یا ßAir معروف است. اندازه‌ای حدود 2.5 در 2.5 اینچ (64 میلی متر) دارد که شامل یک ماکروکپسول حاوی سلول های زنده لوزالمعده به همراه مخزن اکسیژن است .

نمونه سلول‌ ها را می‌توان از یک اهدا کننده انسانی یا از لوزالمعده یک خوک به دست آورد . همچنین می‌توان آن‌ها را از سلول‌های‌بنیادی خود بیمار در آزمایشگاه پرورش داد . پس از کاشت لوزالمعده مصنوعی در زیر پوست ، هوا به طور مداوم میزان گلوکز خون را کنترل می کند و از سلول های لوزالمعده که حاوی اکسیژن هستند برای تولید و تحویل انسولین در هر زمان که لازم است استفاده می‌کند.

به گفته محققان ، اکسیژن برای این دستگاه مهم است. دیگر پانکراس های مصنوعی مجهز به جزایر ، به میزان محدودی از اکسیژن در جریان خون بیمار متکی هستند و سلول ها نیز قابلیت زنده ماندن را دارند. برای جلوگیری از رد شدن و پس دادن این ایمپلنت جدید در بدن ، هیچ درمانی جهت سرکوب سیستم‌ایمنی لازم نیست و در صورت لزوم می توان آن را به راحتی از بین برد.

این وسیله در حال حاضر بر روی چهار بیمار سوئدی به کار برده شده است که پس از 10 ماه قرارگیری لوزالمعده مصنوعی ، هیچ عوارض جانبی را تجربه نکردند و سلول‌ها در طول آن دوره زنده ماندند. نسخه دوم در حال حاضر روی موش‌های صحرایی دیابتی آزمایش می‌شود که تاکنون سطح گلوکز نرمال را حفظ کرده اند . همچنین آزمایش‌هایی در سطح بزرگتر برای انسان در اواخر سال جاری آغاز می‌شود.

 


 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *