بهبود سومین فرد مبتلا به ایدز در برزیل

طی مطالعات گسترده برای بهبود مبتلایان به ایدز ، پس از گذشت 9 سال از نخستین درمان کامل برای فرد مبتلا به ایدز و دومین بیمار که از طریق پیوند مغز استخوان و سلول‌های بنیادین بهبود یافتند و پس از آن درمان‌های موفقیت آمیزی تکرار نشد و  امید به درمان بیماران مبتلا به ایدز کم‌رنگ شده بود.

 

https://ojdanesh.com/1399/10536/بهبود-سومین-فرد-مبتلا-به-ایدز/

 

در تحقیقات جدید پژوهشگران برزیلی موفق به درمان کامل یک جوان 36 ساله مبتلا به ایدز شده‌اند . دانشمندان در این درمان ترکیب‌های تهاجمی از دارو‌های ضد ویروسی و همچنان “نیکوتین امید و ویتامین B3 ”  که باعث مسدود شدن سلول‌های فعال ویروس شده‌اند را به کار برده‌اند به گونه‌ای که در برابر درمان آسیب پذیر می‌سازد .

بیمار ۳۶ ساله تحت درمان برزیلی که سائوپائولو لقب گرفته بود در مدت زمان درمانی‌اش ، تعداد ذرات ویروسی در خون او به صفر رسانده شد و پس از قطع درمان در ماه مارچ 2019 ، دیگر ویروس اچ‌ای‌‎وی(HIV) در خون وی مشاهده نشد. تعداد آنتی بادی‌های ایدز نیز کاهش یافت و این امر خود بیانگر عدم وجود سلول‌های آلوده در غدد لنفاوی و روده‌ها بود.

همچنین بخوانید : پروبیوتیک‌ها و فعالیت ضد سرطانی 

در بیشتر افرادی که داروهای ضد ویروسی مصرف می‌کنند و درمان متوقف می‌شوند، بار ویروسی در عرض چند هفته دوباره افزایش می‌یابد. البته دانشمندان هنوز به طور دقیق و به یقین نمی‌دانند که آیا بیمار سائوپائولو واقعاً از ابتلا به ایدز بهبود یافته است یا خیر . دانشمندان برای تأیید عدم وجود ویروس باید غدد لنفاوی و بافت‌های روده‌ی فرد تحت درمان را بررسی کنند .

پیش از این یک فرد ایتالیایی مبتلا به ایدز از طریق پیوند مغز استخوان و سلول‌های بنیادی از بند این بیماری رهایی و بهبود یافت . دومین مرتبه بود که پزشکان موفق به درمان یک بیمار آلوده به ویروس اچ‌.آی‌.وی (HIV) شده بودند . که به گفته‌ی پروفسور گوپتا شمار دیگری از بیماران مبتلا در سراسر جهان از همین شیوه بهره‌مند شدند اما واکنش هیچ‌کدام تا این حد به این درمان مثبت و رضایت‌بخش نبوده است .

 

•نشر این متن با ذکر عنوان زیر به عنوان منبع بلامانع است :
گردآوری شده توسط پروژه سرای اوج دانش ” https://ojdanesh.com

 


 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *