مصون ماندن میمون ها از ابتلا مجدد به کوید-۱۹

دانشمندان به دلیل نگرانی که از بازگشت مجدد عفونت در بیمار داشتند با انجام آزمایش‌هایی بر روی میمون متوجه‌ شدند که این حیوان از ابتلا مجدد به کوید-۱۹ مقاوم هستند .

 

https://ojdanesh.com/1399/9224/مصونی-میمون-از-ابتلا-مجدد-به-کوید-۱۹/

 

محققان چینی گونه‌ای از میمون ها را به کرونا ویروس آلوده کردند ، سپس به آن‌ها فرصت دادند تا بهبود یابند و پس از گذشت 28 روز از عفونت اولیه ، نمونه آزمایشی را دو مرتبه در معرض ویروس قرار دادند . با این حال ، به نظر می‌رسد که میمون ها از عفونت محافظت کرده‌اند و بار دیگر تسلیم نشده‌اند.

به استدلال تیم تحقیقاتی ، این موضوع نشان دهنده آن است که بیماران چینی که به نظر می‌رسید مجددا به coronavirus آلوده شده‌اند ، کاملاً بر عفونت اولیه غلبه نکرده‌اند. به باور محققان این یافته‌ها می‌توانند به ارزیابی پیشرفت واکسن علیه کوید-۱۹ نیز کمک کنند.

لینین بائو و دیگر همکارانش در این پروژه تحقیقاتی چهار میمون بزرگسال چینی را به ویروس SARS-CoV-2 آلوده کردند. سپس پیشرفت بیماری ناشی از کرونا ویروس را به مدت 28 روز مشاهده کردند . بررسی‌هایی از جمله نظارت بر وزن و دمای حیوانات و گرفتن سواب های مختلف برای اندازه‌گیری بار ویروسی.

یافته‌های تحقیقاتی بر ابتلا مجدد به کوید-۱۹

تیم تحقیقات در طی دوره ابتلا به عفونت ، مشاهده کردند که در حیوانات آزامایشی علائمی از کم اشتهایی ظاهر شد و بین 200 تا 400 گرم وزن از دست می‌دهند سپس تنفس سخت تر به حالت متناوب دیده می‌شود. سواب‌ آزمایشی نشان داد که بارهای ویروسی میمون در حدود سه روز پس از عفونت به اوج خود رسیده و پس از آن به تدریج کاهش می‌یابد . پس از گذشت حدود 14 روز به سطح غیر قابل کشف می‌رسید.

بیست و هشت روز پس از ایجاد عفونت ، دو میمون – که در هر دو آن‌ها علائم عفونی کاهش یافته و دو آزمایش کرونا ویروس پیاپی را پشت سر گذاشته اند – بار دیگر مجددا در معرض کروناویروس با همان دوز عفونت قبلی قرار گرفتند. مشاهده شد که دمای هر دو میمون پس از قرار گرفتن در معرض مجدد به طور موقت افزایش می‌یابد ، اما سواب های گرفته شده بارهای ویروسی را نشان نداد.!

 

نتایج تحقیقات صورت گرفته بر کوید-۱۹ در میمون

نتایج تحقیقات نشان داد که عفونت اولیه ناشی از  SARS-COV-2 می‌تواند بدن را از قرار گرفتن مجدد در معرض بیماری محافظت کند ، که مرجع پیش آگهی بیماری و پیامدهای اساسی برای طراحی  واکسن است.”

اگر میمون ها در مرحله نخست پس از عفونت اولیه ، آنتی بادی خنثی را تولید کنند ، ممکن است عفونت مجدد برقرار نباشد. بر همین اساس ،بیماران با استفاده از آنتی بادی های خاص به منظور ایجاد ایمنی به SARS-CoV-2 ، بیمار مسری نخواهند بود.

این یافته‌ها می‌تواند ترس از گزارش بیماران مرخص شده را کاهش دهد که به نظر می‌رسد پس از بهبودی قبل از عفونت ، برای کروناویروس مثبت آزمایش می شوند. همچنین این احتمال وجود دارد که تست کرونای covid-19 قبل از مرخصی بیماران منفی کاذب باشد ، و یا اینکه علی رغم ملاک ترکیب ترشحات از عفونت اولیه خود به طور کامل بهبود نیافته اند. محققان نتیجه گرفتند: بنابراین ، اصلاح بیشتر تکنیک های تشخیصی ، نظارت بر آنتی بادی و آزمایش نمونه های دستگاه تنفسی تحتانی برای درمان عفونت SARS-CoV-2 ضروری است.

تحقیقات در زمینه کروناویروس جدید “covid-19” و یافتن راه‌هایی برای مهار کامل بیماری ناشی از این ویروس همچنان ادامه دارد .

 

• کپی برداری از این نوشته فقط با استفاده از عبارت زیر به عنوان مرجع بلامانع می باشد:
“نوشته شده توسط پروژه سرا اوج دانش؛ https://OjDanesh.com “
جهت برخورداری از اخبار علمی روز، در کانال تلگرامی ما عضو شود:  
https://t.me/MBlogy 

 


 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *