بررسی چگونگی تاثیر ژنتیک بر رفتار کروناویروس

محققان بریتانیایی طی پژوهش‌ها خود تاثیر ژنتیک بر رفتار کروناویروس (COVID19) را مورد بررسی قرار داده‌اند تا معمای ارتباط میان ژنتیک و ابتلا به ویروس کرونا را حل کنند .

https://ojdanesh.com/1399/9914/تاثیر-ژنتیک-بر-رفتار-کروناویروس/

 

پژهشگران در فرآیند تحقیقات خود ، ژن های هزاران بیمار مبتلا به  COVID-19 را مورد آزمایش قرار داده‌اند تا پاسخی برای یکی از معما های گیج کننده‌ی مربوط به کروناویروس که چرا بعضی افراد را می‌کشد اما در برخی افراد حتی موجب سردرد خفیف هم نمی‌شود و یا علائم بسیار ضعیفی دارد را بیابند !! محققان کد ژنتیکی افرادی را که با ویروس COVID-19 به نوع شدید بیماری مبتلا شده اند توالی می دهند و ژنوم آن‌ها را با افرادی که به نوع خفیف مبتلا و یا اصلاً بیمار نبودند مقایسه کرده‌اند.

این مطالعه گسترده در مورد ژنیک انسان توسط سازمان خدمات بهداشت ملی با مشارکت 20 هزار نفر انجام گرفته که هم اکنون در دوره نقاهت کروناویروس هستند و یا دوره آن را گذرانده اند . همچنین 15 هزار نفر با علائم خفیف یا متوسط ​​در این برنامه شرکت داشته‌اند.” دانشمندان هشدار می‌دهند که دانش اکنون آن‌ها در مورد داستان کروناویروس ، که وجود آن سال گذشته در چین تائید شد ، هنوز معتدل است . نکته جالب آن است که چگونه ویروس می‌تواند برای بعضی ها شدید و برای برخی یگر بسیار ملایم باشد.

به باور محققان اطلاعاتی در ژنتیک انسان وجود دارد که علت مرگ با کروناویروس را بیان می‌کند .

ژنوم مجموعه‌ی کامل ارگانیسم های دی‌ان‌ای (DNA) است که در انسان حدود 3 میلیارد جفت پایه DNA وجوددارد. همین امر نشان دهنده‌ی دشواری در مقایسه ژنوم افراد است ، به‌طوری که بین هر دو نفر 4 میلیون تا 5 میلیون تفاوت وجود دارد و دانشمندان به یک نمونه بزرگ نیاز دارند.

مار کولفیلد (دانشمند ارشد ژنومیک) می‌گوید: “با خواندن کل ژنوم ، می‌توان تغییراتی را که در پاسخ به Covid-19 موثر است را شناسایی و روش‌های درمانی جدیدی برای نجات زندگی و حتی جلوگیری از شیوع کروناویروس در آینده یافت.

به گفته‌ی کنت بیلی (پزشک مراقبت‌های ویژه) : برخی پاسخ ها‌ی درمانی می توانند به محض چند هفته از مطالعه تقریباً 2،000 نفر در حال انجام باشد ، اگرچه احتمالاً انجام آزمایش بر روی افراد بیشتر باعث می شود سیگنال هایی که کشف می‌کنند اطمینان بیشتری را حاصل آورد.

بیلی گفت: “احتمال مرگ شما در اثر عفونت شدید در ژن های شما رمزگذاری شده است و بسیار قوی تر از احتمال مرگ در اثر بیماری قلبی یا سرطان.

 

برای مشاهده‌ی جدید‌ترین اخبار مربوط به  بیوتکنولوژی در پیامرسان تلگرام کانال بیوتکنولوژی همراه ما باشید .

کانال تلگرامی بیوتکنولوژی


 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *