درمان کرونا به کمک پلاسمای خون بهبودیافتگان

یک شرکت ژاپنی با استفاده از پلاسمای خون افراد بهبود یافته از کرونا ، دارویی را برای درمان افراد مبتلا تولید کرد که این روش درمانی نخستین بار بر روی ۱۷ بیمار در چین آزمایش شد. پلاسمای خون بهبودیافتگان برای درمان کرونا موثر است و این روش درمان که اولین تجربیات آکادمیک ‌و توسعه دانش ایمونولوژی هست ، جان بیماران در معرض مرگ را نجات خواهد داد .

 

https://ojdanesh.com/1399/9161/درمان-کرونا-با-پلاسمای-خون-بهبودیافتگان/

 

سلول‌های “لنفوسیتی B” (لنفوسیت‌ هایی از سیستم ایمنی بدن که در مقابل پاتوژن‌هایی مثل ویروس‌ها پادتن تولید می‌کنند) به دنبال یک عفونت و پاسخ ایمنی آنتی‌بادی تولید می‌کنند که منجر به واکنش با ساختارهای آنتی ژنی عامل عفونت می‌شود. آنتی بادی تولید شده پس از مهار و حذف عامل عفونی مدتی در پلاسمای خون باقی می‌ماند و با انتقال آن از فرد بهبود یافته به افراد مبتلا به فرم حاد بیماری که سیستم دفاعی آن‌ها قادر به حذف عفونت است، می‌تواند به فروکش کردن بیماری و بهبودی کمک کند.

درمان به کمک پلاسمای خون

درمان به کمک پلاسمای خون ، در مورد کرونا و دیگر عوامل عفونی نوظهور می‌تواند همراه با پیشگیری تا توسعه واکسن که معمولا نوشدارو بعد از مرگ سهراب است، برای جلوگیری و کاهش مرگ و میر موثر باشد.

گسترش فناوری پلاسما فرزیس (جدا سازی پلاسمای خون از سایر اجزای خون) و روش‌های غیر فعال کردن ویروس‌ها در پلاسما می‌تواند ایمنی درمانی پاسیو با استفاده از پلاسمای افراد بهبود یافته در افراد مبتلا به فرم حاد را به راحتی امکان پذیر کند و خطر مرگ ومیر را در برابر کروناویروس و عفونت‌های نوپدید آمده به حداقل ممکن برساند. تجربه این روش درمانی راهبردی برای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مبارزه با کرونا و همچنین بیماری‌های عفونی نو ظهور آینده است .

با توجه به گزارش‌های مبنی بر ابتلای مجدد بهبودیافتگان کرونا در چین، ضروری است تا از فناوری “ریبوفلاوین” یا “متیلن بلو” همراه با اشعه UV که منجر به از بین رفتن و غیر فعال کردن ویروس می‌شود، بهره گرفت . همچنین  برای دریافت پلاسما در سیستم بسته که امکان آلودگی را به حداقل ممکن می‌رساند با به کارگیری کیسه های پلاسمای «تاپ اند باتوم» بهره جست.

 

 تجربه مراکز جامع اهدای سازمان انتقال خون که بستر اهدای خون کامل، پلاسما، پلاکت و پذیره نویسی سلول‌های بنیادی را فراهم کرده است، بستر مناسبی برای اجرای این فرایند درمانی است.

○ کرونا اولین و آخرین بیماری عفونی نوظهور و نوپدید نبوده و نخواهد بود !

 پاندمی بیماری‌های عفونی قابل انتقال ، قصه‌ی گذشته و آینده زندگی بشر در این کره خاکی بوده و هست . امروزه با وجود اطلاع رسانی،  مشارکت مردمی و استراتژی های پیشگیری وضعیت، بسیار خوب و غیر قابل مقایسه با گذشته داریم. استفاده از پلاسمای خون بهبودیافتگان برای درمان بیماران حاد مبتلا به کرونا و ویروس های نوظهور و نوپدید ویروسی به عنوان یک راهبرد ملی مورد استفاده قرار گیرد.

ویروس کرونا که رسما کووید- ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از صد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند. تا کنون بیش از صد کشور مختلف جهان در حال مبارزه با این ویروس همه گیر هستند .

 

 • جهت برخورداری از اخبار علمی روز، در کانال تلگرامی ما عضو شوید:
https://t.me/MBlogy

 


 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *