اهمیت نوشتن سمینار در کارشناسی ارشد

همانطور که می‌دانید یکی از درس‌های اجباری در مقطع کارشناسی ارشد ، ارائه‌ی سمینار است . بنابر‌این دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی موظف هستند این درس دو واحدی را حداقل یک ترم پیش از دفاع از پایان نامه گذارنده باشند . یعنی دانشجویان پس از انتخاب استاد راهنما بنابر قوانین و سیاست ‌های دانشگاه خود ، در ترم دوم یا سوم ، موظف به ارائه این درس هستند.

 

https://ojdanesh.com/1399/10313/اهمیت-نوشتن-سمینار-کارشناسی-ارشد/

نوشتن سمینار کارشناسی ارشد به دانشجویان کمک می‌کند تا با روش‌های تحقیق و چگونگی نوشتن پایان‌نامه آشنایی کامل‌تری داشته باشند . بعد از اخذ واحد سمینار ، دانشجو و استاد راهنما جلساتی را با هم تشکیل داده و با توافق هم موضوعی را انتخاب می‌کنند که در بیشتر موارد موضوع پایان نامه و سمینار در یک راستا هستند .

دانشجو پس از انتخاب موضوع باید به مطالعه‌ی مقالات، پایان نامه‌ها و کتاب‌های مرتبط بپردازد و خلاصه‌ای از آن‌ها را تهیه کند. همچنین دانشجو بایستی طی چند جلسه، نتایج تحقیقات خود را به استاد راهنما گزارش دهد که اگر مشکل و ایرادی در پژوهش وجود دارد برای رفع مشکل از او راهنمایی بخواهد. در پایان ترم دانشجو باید اطلاعیه‌ای مربوط به ارائه سمینار را روی برد دانشگاه نصب کند. در روز سمینار، اطلاعات جمع‌آوری شده باید در یک جلسه تقریبا ۲۰ دقیقه‌ای با استفاده از پاورپوینت در حضور استاد راهنما و سایر افراد علاقمند ارائه شود. در انتهای سمینار، استاد راهنما و سایر دانشجویان می‌توانند در مورد مباحث ارائه شده، سوالات مورد نظر را بپرسند.

هدف از ارائه‌ی سمینار کارشناسی ارشد

هدف از اجباری بودن ارائه سمینار در مقطع تحصیلات تکمیلی، کمکی به دانشجویان است تا بعد از این دوره بتوانند کارهای مربوط به پایان نامه را خودشان بنویسند. در طول انجام سمینار، دانشجویان نحوه برنامه‌ریزی، جمع‌آوری اطلاعات، مطالعه منابع علمی معتبر و انجام تحقیقات لازم برای نگارش پایان نامه ارشد را خواهند آموخت.

•مهارت‌هایی که دانشجو با ارائه سمینار به دست می‌آورد :

•طرح سوال تحقیق؛
•ارائه اهداف پژوهش؛
•آشنایی با ساختار پایان نامه؛
•برنامه‌ریزی برای انجام تحقیقات علمی؛
•تهیه و دفاع از یک طرح تحقیقاتی (پروپوزال) و فصول پایان نامه؛
•توانایی ارائه مناسب و بحث مطالب پایان نامه در جلسه دفاع؛
•توانایی استدلال و ارائه توضیح به صورت شفاهی در مورد موضوعاتی که ممکن است توسط داوران جلسه دفاع پرسیده شود.

 

✔خدمات موسسه اوج دانش در خصوص انجام سمینار

انجام‌سمینار‌ با کیفیت را به کادر با تجربه اوج دانش بسپارید، از جمله خدمات این موسسه انجام سمینارهای مربوط به حوزه‌ی کارشناسی ارشد می‌باشد.

پروژه سرای اوج دانش در تمامی رشته‌ها سمینار‌هایی با بالاترین کیفیت را  ارائه می‌دهد که همه‌ی این سمینارها دارای محتوای بسیار ارزشمند و اصیلی هستند .

انجام سمیناردانشجویی ، انجام سمینارشغلی ، انجام سمینارکارشناسی ارشد ، انجام سمینار دکتری و …

 

• نشر این متن با ذکر عنوان زیر به عنوان منبع جایز است  :گردآوری شده توسط پروژه سرای اوج دانشhttps://ojdanesh.com

 


 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *