اپلای کردن به چه معنا است؟

اپلای کردن یعنی، درخواستی که برای انجام ادامه‌ی تحصیل در خارج از کشور داده می‌شود و بایستی بصورت خیلی رسمی ، طبق ضوابط و قوانین همان  دانشگاه انجام شود.

Admission (ادمیشن) به گرفتن پذیرش تحصیلی ،مثل اقدام به درخواست ویزا و گرفتن فرم‌های مرتبط به ویزا، گرفتن وقت سفارت، به این موارد اپلای کردن می‌گویند و به فردی که خواهان ادامه‌ی تحصیل در دانشگاه خارج از کشور را دارد اپلیکنت applicant می‌گویند.

اول از همه شما باید یک فرم به اسم “Application Form ” که متن درخواست رسمی شما هست را پر کنید و به دانشگاه مورد نظرتان برسانید. در این فرم اطلاعاتی از قبیل مشخصات شخصی تا سوابق شما در زمینه‌های پژوهشی و درسی و اطلاعات مربوط به درس خود را باید نوشته باشید.

این نکته را بدانید که اپلای کردن یک فرایند هزینه‌دار و زمان‌بر است که فرد متقاضی باید از روند کاری اطلاع کافی داشته باشد تا بتواند اطلاعات کاملی از خودش را بفرستد  تا به تائید دانشگاه برسد.

اپلای کردن به چه معنا است https://ojdanesh.com/?p=7372&preview=true

مراحل اپلای کردن :

مرحله اول: قبل از فکر کردن به اپلای زبان انگلیسی خود را کاملا تقویت کنید و باید آزمون هایی مثل آیلتس و جی.آر.ای … را دهید که برای پذیرش در دانشگاه خارج لازم است.

مرحله دوم: لیستی از دانشگاه‌ها و رشته‌هایی که دوست دارید را جمع کنید.

مرحله سوم : رزومه ، سابقه تحصیلی و کاری خود را بنویسید و تمامی مدارکی که دارید ترجمه رسمی کنید ‌.

مرحله چهارم : نوشتن statement of purpose که به آن sop هم می‌گویند باید در sop علت و هدف از انتخاب ، دانشگاه و رشته‌ی خود را برای ادامه تحصیل بنویسید .

مرحله پنجم : داشتن  توصیه نامه یا Recommendation .

توصیه نامه یک برگه است که استادی که می شناسید باید دلایل خودش را درباره اینکه شما فردی موجه برای ادامه تحصیل در دانشگاه مقصد هستید را بنویسد.

مرحله ششم : ترجمه رسمی مدارک تحصیلی ،که در صورت تایید در بسیاری از موارد به شما Fund با کمک هزینه تحضیلی داده می شود.

مرحله هفتم : این قسمت تکمیل کردن اپلشن آنلاین هست که باید در وب سایت دانشگاه مورد نظرتون ثبت نام کنید که این موارد هم بر اساس سیستم آموزشی هر کشور متفاوت است و مدارکی مثل ترجمه مدارک تحصیلی یا آزمون زبان می‌خواهد.

مرحله هشتم : این مرحله پیگیر شدن ارسال توصیه نامه و انتظار برای نتیجه Apply شدن از سمت دانشگاهی که می تونه Admission  یا Reject باشد.

مراحلی برای کسانی که موفق به دریافت Admission یا پذیرش تحصیلی شده اند :

•  پذیرش Offer  دانشگاه به این معنی است که ممکنه شما بخاطر داشتن چندین پذیرش بخواهید پیشنهاد (Offer) پذیرش از یک دانشگاه را رد کنید یا بپذیرید.

•اقدامات مربوط به درخواست ویزا بر طبق کشور مقصد

•دریافت ویزای تحصیلی

•تهیه بلیط هواپیما و ورود به کشور مقصد

•برای گرفتن بلیط هواپیما و یا پرداخت هزینه های مرتبط به دانشگاه خود می توانید از ویزا کارت و یا مستر کارت استفاده نمایید.

 



 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *