نکات مهم برای چاپ مقاله در مجله معتبر

محققان ماه‌ها و گاهی سال‌ها زمان خود را صرف کار پژوهشی می‌کنند. پس از پایان یافتن این تحقیقات علمی، قدم بعدی معرفی اطلاعات جدید به دست آمده و مستند کردن آن به شکل یک مقاله‌علمی و چاپ مقاله در مجله های علمی مختلف است. حتی اگر شما محقق درجه یک باشید که چندین مقاله‌علمی به چاپ رسانده باشد ، باز هم جمع آوری اطلاعات و مستند کردن آن در یک مقاله‌علمی کار بزرگ و پرپیچ و خمی است. آماده سازی متن اولیه یا دست نوشته به خودی خود یک کار چالشی است ، بخصوص اگر بخواهید برای اولین بار این کار را انجام دهید و به زبان انگلیسی نیز تسلط نداشته باشید.

آماده کردن نمونه اولیه و هماهنگ کردن آن نیز با سایر نویسندگان و بررسی توسط اساتید، از مراحلی هستند که پیچیدگی کار چاپ مقاله را بیشتر می‌کنند.

https://ojdanesh.com/1398/8117/نکات مهم برای چاپ مقاله در مجله معتبر/

ویراستاری

وقتی مرحله اولیه نگارش مقاله به پایان رسید و شما نمونه اولیه از دست نوشه خود را دارید، با انتخاب یک شرکت خدمات ویراستاری تخصصی مقالات علمی می‌توانید زمان زیادی برای خودتان ذخیره کنید. شرکت‌های ویرایش تخصصی، به اصطلاح مقاله‌ی شما را صیقل می‌دهند. ویرایش موجب می‌شود مقاله شکل و فرم بهتر و زیباتری بگیرد و مهم‌تر از همه بی نقص شود. این شرکت‌ها مقالات شما را توسط اشخاصی که کاملا به موضوع آن آگاه هستند ویراستاری می‌کند.

برخی مواقع کار ویراستاری در چند مرحله انجام می‌گیرد. علاوه بر این‌ها پس از ویرایش تخصصی نوبت به نمونه خوانی می‌رسد. در تمام این مراحل هر بار مقاله‌علمی شما شکلی بهتر و کیفیتی بالاتر خواهد گرفت و برای چاپ در مجله آماده خواهد شد. به عنوان یک نویسنده ممکن است شرکت‌های مختلفی برای خدمات آنلاین ویراستاری بیابید. اما بعنوان یک محقق، باید به دنبال شرکتی بگردید که تخصص آن در زمینه ویرایش مقالات علمی و چاپ مقاله در مجلات است.

انتخاب مجله مناسب برای چاپ

بسیاری از مقالات به این دلیل رد می‌شوند که موضوع آن‌ها در محدوده موضوعات ژورنال مورد نظر نیست. هر ژورنالی مخاطب خاص خود را دارد و اگر مقاله‌ی شما برای آن مخاطب مناسب نباشد، رد خواهد شد. این نکته‌ایست که بسیاری از محققان در نظر نمی‌گیرند.

هنگامی که می‌خواهید برای چاپ مقاله‌ی خود مجله‌ای انتخاب کنید، حوزه موضوعات آن را بررسی کنید.

به صفحه «درباره ژورنال» یا «اهداف و محدوده‌ها» بروید و آن را کامل مطالعه کنید. ببینید که آیا :

• این مجله مناسب چاپ‌مقاله شما است؟

• موضوع مقاله‌ی شما در دسته بندی موضوعات آن قرار می‌گیرد؟

• از همه مهم‌تر آیا مقاله‌ی شما روی این مجله مخاطبی خواهد داشت؟

خواندن برخی از مقالات چاپ شده در مجله نیز می‌تواند کمک بسیاری در شناخت مجله و موضوعات آن ارائه دهد.

استفاده از خدمات ویراستاری مقالات علمی

چه قبلا مقاله‌ای به چاپ رسانده باشید یا یک محقق تازه کار هستید، بسیار مهم است که مقاله‌ی شما توسط ویراستاران حرفه‌ای و تخصصی بررسی شود. ویراستاری تخصصی مقاله‌ی شما موجب می‌شود مقاله نهایی کاملا بی نقص باشد. ویرایش تخصصی به روی نکات گرامری، ساختار جملات، دستور زبان و موارد این چنینی صورت می‌گیرد.

علاوه بر این، موضوع علمی نیز از دید مخاطب بررسی می‌شود و اگر نامفهوم بود با هماهنگی نویسنده اصلاح می‌شود تا برای مخاطبان بیشتری قابل فهم باشد. چرا که در نهایت یک محقق می‌خواهد مقاله‌ی علمی او توسط اشخاص بیشتری خوانده شود، بنابراین مهم است که نگارش مقاله از نظر دستوری نیز طوری باشد که برای افراد بیشتری قابل فهم باشد. همچنین، یک ویرایش تخصصی تضمین می‌کند مقاله با توجه به دستورالعمل ارائه شده توسط ژورنال، نوشته شده است و فرمت کاملا صحیحی دارد. بنابراین زمانیکه مقاله‌تان توسط ویراستاران حرفه‌ای بررسی می‌شود، احتمال چاپ مقاله نیز بالاتر می‌رود.

تهیه کاورلتر متقاعد کننده برای معرفی مقاله

تمامی مقالات ژورنالی باید همراه با یک کاورلتر برای مجله ارسال شوند. کاورلتر فرصت شما برای انتقال اهمیت مطالعه علمی و تاثیر احتمالی آن در زمینه تحقیقات دیگر است. یک کاورلتر متقاعد کننده کمک می‌کند مقاله‌ی شما با اعتبار بیشتری معرفی شود. برای نوشتن یک کاورلتر خوب و متقاعد کننده نیز می‌توانید از برخی از شرکت‌های ویراستاری کمک بگیرید.

صبر و شکیبایی در چاپ‌

چاپ مقاله پروسه طولانی است. شما قرار نیست یکی دو روز بعد از ارسال مقاله جوابی دریافت کنید. آماده کردن و ارسال مقاله برای مجله از اولین اقدامات است. بعد از این مراحل، مقاله شما تازه وارد روال چاپ در مجله شده است. حال نوبت به سردبیر و منتقدان می‌رسد که متن را کاملا بررسی کرده و نظرات و انتقادات خود را ارائه کنند. مراحل چاپ و انتشار مقاله در یک ژورنال گاهی ممکن است چند ماه طول بکشد. کسی نمی‌خواهد بعد از این مراحل طولانی، مقاله‌اش توسط سردبیر رد شود ، بنابراین بسیار مهم است که بدانید چه چیزهایی موجب رد شدن مقاله علمی شما خواهد شد و با رعایت این اصول مقاله علمی بهتری ارائه دهید.

 تغییرات در نوشته و اهمیت ویرایش

حتی اگر مقاله شما رد نشود نیز باید این انتظار را داشته باشید که سردبیر و منتقدان از شما بخواهند قسمت‌هایی از مقاله را تغییر دهید. بنابراین پس از دریافت پاسخ از سوی سردبیر مجله، کاملا به نکاتی که گفته شده دقت کنید و سعی کنید تا جای ممکن انتقادات را پذیرفته و تغییرات مورد نظر را در متن خود اعمال کنید. به نظرات منتقدان اهمیت بدهید تا بتوانید مقاله بهتری به چاپ برسانید. این تغییرات ممکن است مربوط به نکات ویرایشی ساده باشد، یا شاید منتقدان از شما بخواهند اطلاعات قسمتی از مقاله را تغییر داده یا تکمیل کنید. خیلی نادر است که یک مقاله در مرحله اول ارسال به مجله، مورد تایید قرار بگیرد و هیچ اصلاحیه‌ای لازم نداشته باشد.

     چاپ‌مقاله در مجلات معتبر برای محققان از اهمیت بالایی برخوردار است.

روال این کار کمی پیچیده و زمان بر است. بسیار مهم است که پیش از ارسال مقاله و برای جلوگیری از اتلاف وقت، مقاله توسط ویراستاران تخصصی بررسی و عیب یابی شود. همچنین ویرایش تخصصی یک مقاله به بهبود کیفیت علمی آن نیز کمک می‌کند.

پروژه سرای اوج دانش به پژوهشگران عزیز خدماتی در ویرایش تخصصی و انجام پروژه‌های علمی در زمینه‌های مختلف ارائه می‌دهد، همچنین در زمینه ترجمه مقالات انگلیسی نیز می‌تواند به محققان کمک کند تا مقالاتشان را در مجله مورد نظرشان به چاپ برسانند.

 



 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *