نانو حباب‌های نابودگر سرطان

نانو حباب هایی که سرطان را نابود می‌کنند 

تولید نانو حباب‌هایی خاص ، توسط سلول‌های سالم بدن که به مبارزه با سرطان می‌روند

سلول‌های سالم بدن ، حباب‌هایی در ابعاد نانو تولید می‌کنند که مواد ژنتیکی مانند DNA و RNA را به سایر سلول‌ها منتقل می‌کند.

 

https://ojdanesh.com/1398/7488/نانو-حباب‌های-نابودگر-سرطان/

“حباب‌هایی در ابعاد نانو برای درمان سطان”

 

DNA اطلاعات مهم و ضروری مورد نیاز RNA ( ریبونکلوئیک اسید ) را برای عملکرد صحیح و تولید پروتئین‌ها تامین می‌کند و این نانو حباب‌ها وسایل نقلیه‌ی فراسلولی هستند که برای انتقال اطلاعات مذکور مورد استفاده قرار می‌گیرند.

محققان دانشگاه ایالتی میشیگان ، نشان داده‌اند که می‌توان این نانو حباب‌ها را به ابزارهایی تبدیل کرد تا داروها ، ترکیبات درمانی و ژن‌هایی را حمل کنند که سلول‌های سرطانی را هدف گرفته و نابود سازند .

در واقع محققان از این حباب‌ها برای انتقال ژن‌هایی استفاده کرده‌اند که با تولید آنزیم‌ها قادرند ، داروهای خاصی را به ترکیبات سمی تبدیل کرده و تومور‌‌های سرطان سینه را هدف بگیرند .

این داروها به عنوان ترکیبات غیر فعال وارد بدن می‌شوند ، اما زمانی که وارد چرخه‌ی سوخت و ساز می‌شوند ، به سرعت فعال شده و با انواع مریضی‌ها از سردرد گرفته تا سرطان مبارزه خواهند کرد .

آسپرین نیز نوعی از این دارو ها محسوب می‌شود.

 

برتری این شیوه‌ی درمانی نوین نسبت به شیمی درمانی

به گفته‌ی محققان این شیوه‌ی جدید درمانی برای سرطان به طور بالقوه تاثیر بیشتری از شیمی درمانی دارد.
درواقع شیمی درمانی قابلیت تشخیص تومور‌ها و بافت طبیعی بدن را ندارد و به همه چیز حمله می‌کند که این وضعیت عوارض جانبی شدیدی را برای بیمار ایجاد می‌کند و مانع  تجمع میزان کافی از دارو ، درون سلول‌های سرطانی می‌شود.

در حالی که نانو حباب‌ها علاوه بر سازگاری با بدن انسان امکان دارو رسانی هدفمند به تومور‌ها را فراهم کرده و ریسک واکنش ایمنی ناخواسته را به حداقل می‌رساند .

 


 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *